Müzik Tarihimizin Gelmiş Geçmiş En Acayip 14 Aşk Şarkısı!

Müzik Tarihimizin Gelmiş Geçmiş En Acayip 14 Aşk Şarkısı!

14 Şubat’ın en vıcık halinden hoşlanıyor olsanız da, o günün adını anmak istemeseniz de faydalı bir liste sunuyoruz size: Müzik tarihimizin gelmiş geçmiş en acayip 14 aşk şarkısı! Sevmenin bin şekli var.

Malum gün bugün. Vitrinler çoktandır kırmızı kalplerle süslendi bile. Kışın ortasında bulunmamız hasebiyle bu kalplerin üzerine bir de kar yağdırılıyor ki ortaya çıkan görüntünün estetik olduğunu söyleyemeyeceğiz. 80’lerin ortalarında keşfettiğimiz, 90’larda pek sevdiğimiz Sevgililer Günü, 2000’li yıllarda tam bir çılgınlık halini aldı. Her yıl bu zamanda yeni (ve karışık ve elbette aşk şarkıları içeren) albümler yayımlanıyor, aşk filmleri gösterime giriyor, televizyonlarda özel programlar yapılıyor. Ali Kırca’nın geçmişte bu haftaya denk gelen, Orhan Oğuz’un Nilüfer Açıkalın’a evlenme teklif ettiği, Özdemir Erdoğan’ın şarkılarıyla renklendirdiği bol Hatemi’li Siyaset Meydanı’nı unutmadık mesela.

Sözün özü: Sevgililer Günü tantanasından kaçış yok. Ne yapalım diye etrafa bakınırken ‘arızalı’ aşk şarkıları geldi aklımıza. İşte ters köşeye yatanların aşk şarkıları… Mazhar Alanson’un ‘Piskopat’la simgeleştirdiği bir ruh hali. ‘Ölürsem kabrime gelme istemem’den ‘Yeni aşk hayatında mutluluk dilerim’e uzanan bir resmigeçit. 14 Şubat münasebetiyle seçtiğimiz 14 ‘aşk’ şarkısı ve aklımıza getirdikleri. Dertlilere derman, hallerine tercüman olması temennisiyle…

1. Nikâh Masası / Ümit Besen
Baş köşeye yerleştireceğimiz şarkı bu olmalı. Bilirsiniz, önce yalvarır, hatta şahit olmak ister, eski günlerini yad eder ama şarkının ilerleyen dakikalarında gerilim dozu artar ve son dizede noktayı koyar. Sanki az önce orada olmak için yalvaran o değildir ve ortama zorla getirilmiştir: ‘At artık imzanı git bir an önce!’

2. Allah Belanı Versin / İsmail YK
Kayıtsız kalamayacağımız bir uç nokta. Beddualar, şarkı boyu şiddet dozu artarak yükseliyor: ‘Benim için hep sen vardın/Bunu hep senden duyardım/İki gözüm kör olsun/Of nasıl sana inandım// Bin cefa gördüm/Bin defa öldürdün/ Kahrolsun, bıktım artık/Beni benden aldın, attın/Beni sattın, yazıklar olsun//Allah belanı versin/Allah seni kahretsin/Bana gelen sana gelsin yar…’

3. Kız Ben Seni Vurmaz mıyım? / İbrahim Tatlıses
Sevdiklerine ‘Allah cezanı verecek’ diye seslenen İbrahim Tatlıses’e en uygun şarkılardan biri; enteresan bir sevgi ve intikam hali: ‘Kız ben seni vurmaz mıyam/ Saçlarından asmaz mıyam/Senin gibi bir zalimi/Tarihlere yazmaz mıyam?’ Hatırlayalım, Tatlıses 80’li yılların başında da ‘Ölürsem kabrime gelme, istemem’ diyordu.

4. Taht Kurmuşsun Kalbime / Esengül
‘Çılgınca’ seven bir kadının duyguları… Bilhassa şarkının başındaki ‘Bırakamam seni ben/Yanımdan gidemezsin/Seviyorsan benimle/Oturup içeceksin…’ dizeleri bu aşkın nelere muktedir olduğunun göstergesi. Müslüm Gürses’in Ali Tekintüre imzalı ‘Senden Vazgeçmem’i ve Orhan Gencebay’ın ‘Ya Evde Yoksan’ı da bu hatta ilerleyen başka şarkılar. Keza, ‘Gelirse dert senden gelsin’ dizesini haiz ‘Seni Sevmeyen Ölsün’de de böyle bir takıntı söz konusu. 80’lerin arabeskine göz attığımızda karşımıza çıkanlar bunlar.

5. Gitme Yoksa / Nil Karaibrahimgil
‘Özgür’ kızımız, gitmeye davranan sevgilisini uyku hapı içmek, köprüden atlamak, yan komşuları katletmek gibi durumlarla tehdit ediyor! Şarkının nakaratı da enteresan: ‘Gitme, ben hiç kimse ölsün mölsün istemem’ diyerek son noktayı koyuyor. Arabeskte sıkça rastladığımız ve yukarıda andığımız takıntılı aşk halinin popa sirayet etmişi. Bu şarkı, Murat Kekilli’nin ‘Bu akşam ölürüm beni kimse tutamaz’ını da hatırlatıyor bize…

6. Zalim / Levent Yüksel
Bir yandan takıntılı bir aşkı anlatıyor, diğer yandan arabeske selam çakıyor: ‘Göz değil nakış mübarek/Bendeki aşk değil ibadet/Elleri sevdi nihayet/Ben ebedi saadetten kovuldum…’ En vurucu yeri elbette sondaki serzeniş: ‘Zalim, senin Allah’ın yok mu?’ Levent Yüksel’in sonraki bombası ise ‘Bi Daha’. Hatırlarsınız, onca oynaştan sonra eve dönmeye çabalayan, bunun için yeminler eden bir adamın hikâyesi. Ama ‘Yeter ki Onursuz Olmasın Aşk’taki ‘Ölürüm yoluna, ölürüm de yine boyun eğmem/Yakarım dünyayı uğruna ama sana eğilmem/Öyle sınırsız, öyle derin, öyle çok severim ki korkarsın/Kuruyup çöle dönsem de pare pare olsam da yenilmem’ dizelerini unutmak mümkün değil. Aklımıza gelmişken hatırlatalım: ‘Ben sana varmazsam eğer gözüm açık giderim’ dizesini haiz takıntılı şarkı ‘Mecbursun’u aynı yıllarda Sertab Erener söylüyordu.

7. Onu Alma Beni Al / Sezen Aksu
Tersine bir şarkı. Bu kez beğenmek ya da beğenilmek değil, bizzat kendini beğendirmek amaç: ‘Bende bu yetim kirazlar al al dururken/Tek başıma kara gecelerde zar zor uyurken/Yar eteğimde çakallar kurtlar ulurken/İçine sinerse senin de kıyametin gelsin…’ Sezen Aksu şarkılarında ‘arızalı’ aşkların izlerini aramaya kalksak içinden çıkamayız. İlk döneminde ‘Of yeter artık bıktım senden, çek git Allah aşkına’ diyordu, sonrasında şarkılarına ‘Kız hepsi senin mi’, ‘Seni çıtır çıtır yemeli’ ve hatta ‘Gizlisi saklısı kalmadı, topumuz niyette’ gibi sözler eklemeye başladı. İyisi mi adıyla müsemma ‘Deli Kızın Türküsü’nde yer alan ‘Adem Olan Anlar’a kulak verelim: ‘Ben bu dünyaya bir türlü alışamadım’ diye başlıyor şarkı ve ‘Uyumlu faniler bana uyumsuz derler’ tespitiyle neticeye bağlanıyor: ‘Ben seni de sevmedim Adem/ Doğruyu duymak istiyorsun madem/Alt tarafı bir elma yedik beraber/Zehir zıkkım oldu bize bal badem…’

8. Oh Olsun / Füsun Önal
1973 tarihli bu neşeli şarkının içeriği pek de eğlenceli değil aslında. Buyurunuz, müziği unutarak sözlere bir göz atınız: ‘Duydum ki seni terk etmiş/Oh olsun/Yalnız bırakıp gitmiş/Oh olsun/Dizine kapanmışsın/ Yalvarıp yakarmışsın/Günlerce ağlamışsın/ Oh olsun…’ Dahasına gerek yok; şarkı bu minvalde ilerliyor. Sadece bu değil elbet, Funda’nın ‘Affetmem’i, Ajda Pekkan’ın ‘Sana Neler Edeceğim’i ve Beyaz Kelebekler’in ‘Sen Gidince’si de bu hatta ilerleyen şarkılar. 70’lerin ‘Sevgililer Günü’nden habersiz naif ortamı, ‘giden sevgili’nin ardından ağlayanlar kadar ‘Hoptirililay lay laylay lilay lom’ diyerek halay çekenleri de kapsıyor!

9. Yalanın Batsın / Hande Yener
‘Romeo’ ile gerçek aşkın tarifini yapan Hande Yener, poptaki ilk yıllarında ‘Yeni aşk hayatında mutluluk dilerim’ dizesiyle çoktan tarihe geçen bu şarkıyı söylüyordu. Sonra ‘Sen yoluna ben yoluma/Çok mutluyum artık/Sen tak kimi istersen koluna’ dizelerini mırıldanmaya başladı ve nihayetinde ‘Kendimi çok takdir edeceğim/Ayrılığı kutlayarak’ dizesini haiz ‘Kırmızı’yı terennüm etti. ‘Sana kırmızı çok yakışıyor’ dillere slogan oldu ama asıl söz ‘Şansın Bol Olsun’da: ‘Ayrılığım seni yakmadı mı/Yüzün kızarmış canın acımadı mı/Ayrılık ilacın olmadı mı/Son sözü söyledim, koymadı mı?..’

10. Ama Evlisin / Yıldız Tilbe
Aşkın yürek yakan hali, hem de çaresiz… Bunun içindir ki Yıldız Tilbe şarkısına ‘Aşktan utandım’ diye başlıyor! Gülden Karaböcek’in ‘Sen Evlisin’ini alın, Ajda Pekkan’ın ‘Üç Kalp’iyle harmanlayın ve hatta 80’lerden kopup gelen Cengiz Kurtoğlu’nun ‘Gelin Olmuş Gidiyorsun’u ve Kurtuluş’un ‘Duydum Evleniyormuşsun’unu da katın; o zaman içinden çıkılmaz aşkları biraz olsun anlayacaksınız. Bir de Juanito’dan ‘Arkadaşımın Aşkısın’ var. Ne demek gerek bunlara: Aşkın ‘çaresiz’ hali mi?

11. Arkadaşım / Nejat Alp
Nejat Alp’ten bir YouTube klasiği! Sevgilisinin cep telefonunu karıştıran ve bir mesajı takip eden esas oğlan, hiç aklına gelmeyecek bir manzarayla karşılaşıyor… Bilmeyenler için sürprizi açıklamayalım ve siteye yönlendirelim. Başlıktaki ifadeyi aynen yazın, çıkan ilk sonucu tıklayın ve aşk insanı ne hallere getiriyor, görün.

12. Son Dans / Sezen Cumhur Önal
‘Benimle dans eder misin?/Bu şarkıyı hatırladın mı?/Bizim şarkımızdı/Eskisi gibi kollarımdasın ne güzel/Ne olur beni affet, çok pişmanım/Ben sensiz ne yaparım bundan sonra/Sanki her şey aynı/Başın göğsümde dans ediyoruz/Ben seni hâlâ çok seviyorum/Neyin var sevgilim, rengin soluk, söyle neyin var?/Neden ellerin avuçların soğuk, bu, bu yüzük ne nişanlandın mı?/ Anlat, her şeyi her şeyi bilmek istiyorum/O adam genç mi, yakışıklı mı/Onunla mutlu musun?/Ne şanslı adam Allah’ım!/Doğru söyle, seni seviyor mu?/Sana her şeyi, aşkımızı da unutturdu mu?/Artık ağlamak neye yarar sevgilim/Bütün kabahat benim, seni yalnız bırakmamalıydım/Her şey bitti artık…’ Bir Sezen Cumhur Önal klasiği: Ayrıldıktan yıllar sonra karşılaşıyorlar, erkek ‘Pişmanım’ derken kızın parmağındaki yüzüğü fark ediyor ve olan oluyor! Sözleri yazmak olmaz, muhakkak bulup dinlemek lazım. Duygusuz şiir okuma halinden dizeleri müziğe sığdıramama sendromuna, ne ararsanız bu şarkıda…

13. Al Başını Git / Çelik
Sözler her şeyi anlatıyor: ‘İnadı bırak sen, kafamı bozma istersen/Bir sigara yak sen/Ya da çek git hadi çek git buradan//Al başını git bu evden, görmesin gözüm/ Usandım, bıktım usandım dırdırından/O köpeği de sakın unutma/Al onu da götür yanında/Kalmasın bir şeyin bu evde, bana da böyle bağırma…’ Aklımıza ister istemez Erkin Koray geliyor: ‘Deli kadın, hiç sen beni anlamadın/Sopa mopa kâr etmiyor taş kafana…’

14. Keman Öğretmeni / Özdemir Erdoğan
Özdemir Erdoğan’ın içli sesiyle söylediği ‘Hazır mısınız, kemanın akordu tamam mı?’ cümlesiyle başlayan, Fatma Karanfil’in iştirakiyle hafızamıza kazınan tuhaf bir aşk şarkısı: ’20 yaş farka rağmen’ öğrencisine âşık olan keman öğretmeninin duygularını anlatıyor. Domenico Modugno’nun ‘Il Maestro Di Violino’ şarkısından bire bir adapte ama ne gam! Şarkı sonrasında Özdemir Erdoğan’a sapık gözüyle bakılmaya başlaması da memleketin bir başka gerçeği. Şimdi hep beraber: ‘Mi’ye dikkat et’!

9 Şubat 2008’de Radikal gazetesinde yayınlanmıştır.

Yorum yap

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>